CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AHLAN WASAHLAN ILA RUKNI.. (^_^)


Monday, April 5, 2010

REFIL (sambungan)

Ok, maaf ye, saya janji nak tulis lagi dua hari lepas, tapi hari ni baru berkesampatan nak sambung. Sepanjang hari-hari tersebut, banyak yang terjadi. Ops, kita fokus pasal REFIL ni dulu. Kenapa saya tak dapat lalu titian kanopi? Yang pasti bukan sebab saya tak larat nak naik sampai atas. Walaupun saya tak berbakat dalam sukan, tapi saya masih boleh tahan lasak juga.

Saya tak dapat lalu titian kanopi sebab seorang peserta dah sesak nafas. Senang cerita, tak boleh nak sambung dakian ke atas tu. Saya AJK yang ada kat situ dengan pengerusi. Kalau ikut hati, saya suruh je pengerusi tu tunggu..hehe.. Tapi peserta yang sakit tu perempuan. Takkan nak suruh pengerusi yang lelaki tu tunggu, kan? Jadi, saya tersepit dalam dilema, antara keinginan dan tanggungjawab. Saya nak sangat lalu titian kanopi tu. Tapi, bagaimana dengan amanah yang tergalas kat bahu saya? Akhirnya, saya terpaksa membuat satu keputusan yang mengecewakan hati saya. Saya terpaksa memilih amanah itu. Saya takut untuk berhadapan dengan Allah kelak. Saya percaya, walau bagaimana saya sedih sekalipun, pasti akan ada hikmah di sebalik semua ini. Insya-Allah… Then, semuanya berjalan seperti biasa, sehinggalah habis persembahan

Tapi, apa yang membuatkan hati saya terharu, pensyarah pembimbing yang memberi ucapan memuji pengerusi dan saya. Bukan pujian itu yang saya harapkan sebenarnya. Tapi ianya seakan sebagai pembakar semangat untuk saya lebih bersungguh-sungguh dalam melakukan sesuatu... Alhamdulillah, tugasan pertama saya dalam bidang kesetiausahaan ini mendapat penghargaan daripada pensyarah. Rasa sangat puas akan segala usaha untuk menganjurkan program rekreasi ni.

Sekali lagi, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua AJK. Saya seronok bekerja dengan anda semua. =)

No comments:

Post a Comment