CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AHLAN WASAHLAN ILA RUKNI.. (^_^)


Friday, April 2, 2010

REFIL

Semalam saya ke FRIM, ada program rekreasi. Akhirnya, setelah kami, AJK untuk program yang diberi nama REFIL (REFIL stands for Program "Rekreasi Flora Ilmiah") ni berpenat lelah merancang, akhirnya program ni dapat juga dijalankan. Saya bertindak sebagai naib Setiausaha untuk program REFIL ni. Tapi rasanya macam saya je yang jadi setiausaha. Nak buat macam mana, yang jadi S/U tu dah jadi JPP pulak. So, saya la yang buat kertas kerja(3 kali kena buat semula..pengalaman tu). Berkeliaran dengan Pengerusi untuk mencari pensyarah dan Pengarah(pun satu lagi pengalaman). Alhamdulillah pengerusi ni sangat bagus(bukanlah sempurna, tapi inilah pengerusi yang terbaik sepanjang saya pernah bekerja dengan banyak pengerusi dari sekolah, ke matrik sampailah ke sini).

Kami bertolak dekat pukul 8 pagi. Perjalanan ke sana agak lama sebab jauh dan sesak. Saya sakit kepala sebab tidur lewat pada malam tu(siapkan task untuk aktiviti di FRIM). Paksa diri untuk tidur, tapi tak dapat gak tidur. Bila sampai, kami breakfast dulu. Lepas tu, pengerusi, naib pengerusi, S/U, saya dan bendahari pergi buat pembayaran sebanyak RM570. Kami terpaksa dahulukan duit kami (naib pengerusi=RM50, saya=RM50 dan bendahari=RM100), sebab pihak maktab nak taja RM200 lepas kami dapatkan resit.

Juru pandu yang bawa kami ada 2 orang. Yang bawa group saya namanya Abang Khir. Yang lagi sorang tak sempat nak siasat pulak.hehe.. mula-mula kena(kena? Mcm kena paksa je) masuk muzium. Agak boring sebab panjang sangat beratur utk tulis nama. Maklumlah, muzium baru. Macam kami lak perasminya.hehe..

Lepas tu, Abg Khir bawa kami masuk hutan. Dia terangkan bermacam jenis pokok. Saya catat la sebab nak soalpeserta nanti. Then, kami lalu trek yang meninggi.. penat la jugak. Kemudian, kami panjat bukit untuk pergi kat kanopi. Excited nak lalu titian kanopi ni. Walaupun jalannya licin dan sempit dan agak mencabar, saya lalu jugak dengan penuh bersemangat… Tapi tak semua yang kita rancang tu akan menjadi kan? Nak tahu apa yang jadi sebenarnya? Tunggu esok ye, sebab sekarang, nak sambung buat assignment dulu...

No comments:

Post a Comment