CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AHLAN WASAHLAN ILA RUKNI.. (^_^)


Thursday, January 20, 2011

NIKMATNYA!


Yeay, hari ni sambutan Thaipusam. Bukan Hana suka sebab Hana sambut perayaan ni, tapi Hana suka sebab dapat cuti umum...hehe..




Bukan sebab Hana malas belajar, ish2, cikgu tak leh malas-malas belajar... Tapi sebab Hana memang betul-betul letih sepanjang minggu ni. Jadi cuti yang ada ni, memang Hana terima dengan besar hati la. Syukur sangat-sangat. hehe...

Tapi cuti hari ni tak bermakna Hana boleh makan tidur macam tu je. Pagi hari cuti ni pun Hana ada kuliah. Tapi bukan kuliah yang belajar tu la. Hana ada kuliah Darussyifa'. Hana join kelas perubatan Darussyifa' ni bukannya apa. Hana nak protect diri sendiri dan cuba bantu keluarga. Keluarga Hana memang selalu jugak kena ganggu. Kalau jumpa bomoh, dyorang kata ada yang menghantar. Tapi kalau pergi kat perubatan Islam, takde pulak dia kata apa-apa. Yela, kalau dyorang kata ada yang menghantar, tak pasal-pasal pulak kita syak kat sape-sape kan? Buruk sangka tu kan tak baik. So, orang hantar ke, ada yang sengaja nak tumpang ke, yang penting kita berubat. yang paling penting, cara kita berubat tu selari dengan syariat kita.

Alhamdulillah, dengan cuti ni, berpeluang la Hana nak jogging (minggu ni tak jogging pun lg...). Selain tu, berpeluang untuk ke masjid time maghrib dan isyak. Sebelum ni ada meeting la, klas la, usrah la... Tak berpeluang nak pergi masjid... Syukur sangat dengan cuti nan sehari ni... ^^

Okeyla, kita hargailah setiap hari yang kita ada. Cuti ke tak cuti ke, tetap kita kena hargai sebab setiap hari tu adalah nikmat yang tak ternilai bagi kita sebab kita masih diberikan masa, ruang dan peluang untuk menambah amal kita sebagai bekalan ke dunia sana. Okey, jangan tension-tension. Ni bukan ceramah, tapi sekadar peringatan kepada diri Hana sendiri dan pembaca (kalau ada pembaca la... hehe)

No comments:

Post a Comment