CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AHLAN WASAHLAN ILA RUKNI.. (^_^)


Tuesday, May 8, 2012

Jangan Tidur Lepas Subuh


Aku tiba di rumahnya. Aku disambut baik oleh ibunya, namun wajahnya yang agak keruh mengesahkan berita yang aku terima sebelum ini.
Dia ternyata telah memungkiri janji yang dimaterai...
Dia ternyata telah curang padaku...
Terasa lemah longlai diriku ini...
Jika aku bukan berada di rumahnya sekarang, pasti air mata ini telah mengalir membasahi pipi...
Biarlah hanya hatiku sahaja yang menangis...

Entah bagaimana, tiba-tiba dia tiba di rumah. Mana bisa aku berdepan dengannya buat masa ini? Lalu kucuba menyembunyikan diri... Untunglah ibunya tidak mengkhabarkan kewujudan aku di rumahnya. Aku diam di situ, menanti saat yang sesuai untuk pulang...

Tanpa aku sedar, tiba-tiba dia datang kepadaku. Aku sendiri tidak tahu bagaimana dia tahu aku berada di situ. Tak semena-mena, aku terjatuh kerana terkejut berhadapan dengannya...

Dia menghulurkan tangan untuk membantuku... Namun, tidak akan sekali-kali aku sambut hulurannya. Tidak akan lagi setelah apa yang dia buat padaku... Dia yang telah memungkiri janji, yang telah merobek hatiku, mengapa perlu berbuat baik padaku lagi? Hentikanlah semua lakonanmu!

Aku berlalu dari situ... pergi meninggalkan dia... Pergi meninggalkan kisah silamku yang kelam. Pergi membawa hati yang lara... Dia mengejarku. Hatiku menjerit marah. Cukuplah! Hentikan semua ini! Aku tidak mahu lagi melihat kamu! Tahukah engkau, melihat wajahmu seumpama kau siat-siat lagi hatiku. Bukan aku benci, tapi aku terlalu kecewa atas apa yang telah kau lakukan.

Sekali lagi aku terjatuh. Betul-betul di tepi jalan raya. Mengapa lemah benar badanku tika ini? Bukankah aku seorang yang kuat? duhai hati, kuatlah dikau... Sekali lagi tangan itu kau hulurkan... Aku memandang tangan itu dan jalan raya yang sibuk dengan kenderaan silih berganti...

*tiba2 tersedar dari tidur.... Mimpi apa ni???? Sape yg curang ni? selalu je mimpi, tp lps tu lupa muka org2 yg muncul dlm mimpi....  T____T

~pengajarannya: jgn tidur lepas subuh...x pasal2 pagi2 dh sedih...effect mimpi...

No comments:

Post a Comment